Nuffnang

Saturday 13 September 2014

Liebster Award

Liebster Award


Apa itu Liebster Award??
saya juga baru ja dengar term ini...Liebster Award ialah sebuah penghargaan dari seorang blogger kepada blogger yang lain...pemberian award ini bertujuan untuk mengeratkan silaturahim...
bagi orang yang bukan blogger, hal ni biasa dan tak ada kepentingan tapi bagi seorang blogger ini adalah sesuatu yang berharga terutama yang blognya belum pernah dapat award...
ini adalah kali pertama saya ditag di Liebster Award...jadi saya nak ucapkan berbanyak terima kasih kepada Cik Puan Hamdya Muhaina - sakurabloom kerana memberi penghargaan ini kepada saya....
setelah saya cari gali info di internet rupanya award seperti ini sering dilakukan oleh blogger...nampaknya saya yang ketinggalan...jadi pada saya, award seperti ini ada manfaatnya, selain dari menerima award kita juga boleh berkenalan dengan blogger-blogger lain dan lebih mengenali pemberi award kepada kita....

so, anda ingin memberi atau menerima award ini?? ada peraturannya..

Peraturan Liebster Award:

1. Membuat entry/post tentang Liebster Award di blog anda
2. Letakkan gambar Liebster Award dalam post anda
3. Mention nama bloger yang telah mencalonkan anda dan letakkan link blog beliau dalam post anda
4. Tulis peraturan Liebster Award dalam post anda
5. Menulis 11 perkara tentang diri kita
6. Menjawab 11 soalan dari blogger yang mencalonkan anda
7. Memilih 11 blogger lain yang followernya kurang 1000 
8. Buat 11 soalan untuk ditanya kepada blogger tersebut
9. Maklumkan kepada blogger tersebut

ini 11 soalan yang di tanya oleh Cik Puan Handya Muhaina yang perlu saya jawab:

1. Pernah sakit tak??
saya digigit lipan berbisa kerana tak sengaja terpijak lipan tu...pergi hospital doktor cucuk 2 jarum, 1 di kaki dekat tempat digigit lipan dan 1 lagi bahu kerana untuk elak dari bisanya naik...1 malam tu memang tak boleh tidur...terpaksa letakkan batu tungku di bahagian di gigit lipan....

2. Pendapat tentang blog beliau?
Lebih menarik jika selalu di update dengan post-post menarik atau info-info penting..

3. Anak beliau comel tak?
Comel

4. Apakah nama penuh blog beliau? 
Shiawase Ni Narou

5. Bila start blog?
2011 - tapi blog dah delete
mula semula 2013

6. Apa yang buat saya suka sangat blog??
untuk berkongsi tentang info-info kesihatan

7. Sekarang pakai handphone brand / model apa?
Sony XPERIA Z2

8. Apa yang best pasal handphone saya ni??
- Camera 20.7 MP
- Appearance dan design cantik
- well-known brand and model
- waterproof

9. Jika saya mengalami masalah, kepada siapa selalunya saya kongsikan?
kongsikan bersama "seseorang" yang istimewa..

10. Kenapa dia?
kerana dia selalu memberi motivatsi, sokongan dan sentiasa cuba membantu saya mengatasi segala masalah dan sentiasa mendengar apa jua masalah saya..

11. Kali terakhir tengok wayang??
10 September 2014

ok...done sesi menjawab soalan...

11 perkara tentang diri saya:

1. USM Student (degree -> master)..insyaAllah akan meneruskan ke peringkat PhD
2. Dulu masa zaman sekolah subjek yang paling tidak disukai dan keputusan SPM yang paling teruk adalah Fizik tetapi sekarang saya seorang pelajar dalam bidang fizik.
3. Sangat tidak suka dengan bau asap rokok
4. Atlet (Tennis Player)
5. Shaklee Independent Distributor (SID:908646)
6. Suka dan sayang kucing
7. Suka warna pink
8. Penyimpan rahsia yang baik
9. Sudah mula hidup berdikari seawal usia 10 tahun (tinggal di asrama)
10. Dulu minat membaca novel tapi sekarang tidak lagi
11. Suka cheesse dan apa2 berkaitan dengan cheese dan chocolate

11 soalan untuk others blogger...

1. Apakah status anda?? (bekerja, belajar atau suri rumah) jika bekerja, apakah pekerjaan anda dan jika belajar institusi manakah dan bidang..

2. Sejak bila berblog dan kenapa anda berminat untuk berblog?

3. Apakah hobi anda dan kenapa?

4. Adakah anda peminat novel??jika ya, siapa penulis kegemaran anda?

5. Siapakah idola anda dan kenapa?

6. Apakah warna kesukaan anda?

7. Apakah kereta impian anda? (bukan sekadar angan2 ya, tapi bercita-cita untuk membelinya..one day)

8. Apakah cita-cita anda?kalau ada banyak senaraikan...tercapai atau tidak?

9. Apakah hadiah yang paling best/istimewa yang anda pernah terima?

10. Adakah anda menjalankan perniagaan/bisnes?jika ya, nyatakan bisnes anda dan kenapa...jika tidak, nyatakan sebab.

11. Apakah 3 perkara/benda yang disukai dan 3 perkara/benda yang disukai

11 senari blogger yang dicalonkan untuk Liebster Award:

1. Superhuman - bittersweet 
2. Le' Strawberry
3. Qaseh ku 
4. Pico's Art
5. Blog Mawar Median
6. Nur Anaa Niesaa'
7. Belog Yattie Fizzy
8. Suara Pemikir
9. Kentakikaulaki
10. Ayu Yayansmum
11. Zahidahnur

sekian...
selamat menjawab soalan-soalan Liebster Award dari saya...
kepada blogger yang dah jawab soalan2 ni atau dah post entry Liebster Award,tinggalkan komen serta link di bawah...

Princess Healthy Beauty Shoppe
Putri Ieja
019-4160102

5 comments:

  1. salam. kite dah sahut cabaran awak.

    http://zahidahnur.blogspot.com/2014/09/libster-award.html

    Tq ye nominated kat kite.

    ReplyDelete
  2. http://leestrawberry.blogspot.com/2014/09/liebster-award2.html jom singgah....sya dah ikot syarat..ihihih..

    ReplyDelete
  3. salam, tq sebab dh nominated murni tukl iebster awawrd ni..
    murni minta maaf ye sbab terpaksa skip rule yg ke5

    http://murnimohdyusof.blogspot.com/2014/09/liebster-award.html

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...